måndag, januari 29, 2007

Avslut

Den här helgen lyckades jag virka färdigt min huvudbonad, läsa ut Svenne och brodera färdigt min korsstygnstavla.

Huvudbonaden (som från början var tänkt att bli en basker, men jag vet inte om den kan räknas som en sådan) blev sådär. Jag är någorlunda nöjd med tanke på att det var min första och att jag gjorde den utan mönster.

Svenne av Per Nilsson kunde jag inte riktigt lägga ifrån mig. Hemsk(t) bra bok.

Det känns som en extrem lättnad att vara färdig med korsstygnsbroderiet. Nu ska jag bara göra färdigt skagenmålningen och papegojtavlan så kan jag börja på ett nytt med gott samvete.

För tillfället läser jag Allt av Martina Lowden. Jag vet inte om jag slukar den för att den är bra eller om jag bara vill ta mig igenom den. Igår kväll läste jag i alla fall tills jag blev svimfärdig.

Nu ska jag ladda batterier så att jag kan fixa bevis på den här helgens handarbetsprestationer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser med spänning fram emot bildbevis.

jag har läst ut Var är Jane Eyre? så nu kan vi diskutera den. =)

Mary sa...

therese: eftersom batterierna måste laddas alldeles för länge kommer nog inte bevis förrän imorgon, men den som väntar på något gott... ;o) det känns nästan som att det vore bra att diskutera den över en fika, eller vad säger du? :o)