onsdag, april 18, 2012

Återkomsten?

På väg hem från jobbet tänker jag att jag borde börja skriva. Varje dag. Skriva något, hittepå eller sant. Bara text. Skriva.

I dag kan jag till exempel skriva om när jag ramlade över och lyssnade på mashupen av Video games och This charming man. Hur något vände och vred sig i mig, hur jag inte kunde lyssna klart för att det var så fruktansvärt. Två bra saker som tillsammans resulterar i något dåligt. Jag kan dra en parallell till hur jag och P. i går poppade popcorn och kryddade med krossade jordnötter. Hur detta som vi trodde skulle bli en smaksensation bara smakade gammalt. Två goda saker som tillsammans blev kanske inte äckligt, men tråkigt. Sämre än var för sig.

Om detta skulle jag kunna skriva i dag, och så har jag gjort.
Undrar om detta kan vara börja på något stort?

Mer rim än så
ska ni nog inte få...

Inga kommentarer: