lördag, januari 21, 2012

Har börjat bli så otålig. Startar en massa projekt men slutför inget innan jag börjar på nästa (med undantag för raggsockarna som jag faktiskt stickade färdigt riktigt snabbt). Tänker alltså härmed outa alla mina pågående handarbetsprojekt och hoppas att jag på det sättet sätter press på mig själv att slutföra saker, visa vad det blivit av det.

Ber på förhand om ursäkt för ganska kassa mobilbilder, men här kommer de i alla fall.


En ruta som ska bli flera och till slut bilda en filt i grått och brunt. Var sugen på att sticka mönsterstickning och tänkte att det här var ett lagom projekt. Egentligen mönster till överkast ur boken Sticka mera, men en filt kräver färre rutor. Synd bara att jag redan hade samtliga projekt nedan påbörjade...


Sittpuff in the making, virkad av fula gardiner rivna till mattrasor. Idé från boken Galen i garn, men jag tänker fylla min med ett gammalt täcke. Insåg att jag behöver göra en innerkudde för att det ska bli bra och där körde jag fast lite. Behöver skaffa tyg att sy innerkudden av, sedan har jag inga ursäkter.


Två blivande Hjärtekatter. Körde fast på att jag inte har något svart bomullsgarn att brodera med. "Men skaffa det då! Det är ju för en god sak.", är min kommentar till mig själv.


Blivande top ur boken Vintage på svenska. Jag var oerhört entusiastisk till en början, men tröttnade lite på att det bara är samma samma. Dags att återuppta stickandet på den kanske, så att den blir färdig någon gång. Inbillar mig ju att den kommer bli finfinfin.


Duk med broderade jordgubbar som jag tänker mig passar fint på sommaren. Brukar brodera lite på den här när sommaren närmar sig och jag kommer på att det vore fint om den blev färdig så att den kan användas någon gång. Slutar när jag inser att den inte blir färdig till den här sommaren heller.


Den här tomtevepan råkar ständigt ut för samma öde som jordgubbsduken. Tar upp broderandet på den inför jul...

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej Maria!

Kul att se dina projekt =) Jag har stort förtroende för att de kommer att bli klara!

Kramkram