måndag, februari 26, 2007

Snögubbe

Det snöar ute. Jag ska gå till biblioteket och jobba. Jag kommer se ut som en snögubbe när jag kommer fram. Jag ska gå om ungefär två timmar, det kanske har slutat snöa då.

Imorgon ska jag hänga i ishallen i fem timmar. Förhoppningsvis får jag sälja mycket kaffe till frusna föräldrar. Eller så får jag förhoppningsvis sitta där och läsa och slippa bry mig om att sälja saker. Inget mellanting, för då kommer jag inte riktigt in i varken säljandet eller läsandet.

Nu åkte det en man förbi på spark. Jag vill ha en spark. Tänk om jag skulle kunna ta sparken till biblioteket. Lycka!

Någon gång inom en vecka ska jag hinna gå till stadsbiblioteket och hämta Brist av Anna Schulze som ligger där och väntar på mig. Någon som vill hjälpa mig att slå två flugor i en smäll och ta en fika?

Inga kommentarer: